Categoriearchief: Borduren

Veel te vertellen

Vandaag is het de sterfdag van mijn lief, hij is al 5 maanden niet meer onder ons, niet te bevatten. De herinneringen van de tijd toen hij ziek was worden langzaam naar de achtergrond gedrukt, want dit waren geen fijne tijden ook al beleefden we wel leuke en mooie momenten. Nu komen de herinnering van voor het ziek zijn naar boven, van een gezonde man die met twee treden gelijkertijd de trap op kon rennen, sokken over zijn oren trekken en kijken wie van de kinderen dit het eerste zag, en de dag voordat hij weer moest werken zich scheerde, maar dan een halve snor liet staan en zo aan tafel zat met het eten; halverwege het eten schoten ze in de lach, en ging de halve snor er voor het slapen gaan toch af. Of voor de grap met een sticker van een banaan op zijn voorhoofd geplakt rondlopen, dit vergeten en vervolgens de deur open doen voor een bezorger šŸ˜‚
Samen een hele dag een museum bezoeken, gevolgd door lekker uit eten gaan, alle attracties pakken in de Efteling, stadswandeling in Den Bosch, vakanties in het buitenland, zoals hier punting in Canterbury in juli 2014.
IMG_4040
De vele vakanties vierden we in dezelfde hitte die nu ook over ons land trekt als een klamme deken, maar waar je als toerist alles uit die paar dagen wilt halen dus niet binnen blijven maar wel zoveel mogelijk koel blijven, het was een uitdaging. En altijd weer fijn om weer thuis te komen, waar iedereen weer  verder ging met hun hobby. Voor manlief was dat postzegels en zoveel mogelijk geschiedenis kennis vergaren via Wikipedia en YouTube om dit tijdens de maaltijden weer met ons te delen.

In het vorige blogje schreef ik over mijn plannen om een jurk te maken, nou, die kwam donderdag af, alleen niet in de twee uur die ik in gedachten had; zet de verdubbelaar maar in. Vooral de halsbies was lastig vanwege de wel heel soepele stof, en hij viel daar ook wat te ruim uit wat een ietwat lubberige eindresultaat tot gevolg had. Twee kleine plooitjes ingestikt loste dat ook op, en hij zit zalig en zo luchtig! De foto hieronder is nog zonder de plooitjes, hij komt tot net onder de knie.

IMG_5634
Ik had twee weken eerder in Etten-Leur een leuke tricot lap gekocht (een kleine propvol gestouwd stofwinkel bevind zich bij het ā€œhaventjeā€: schuin tegenover Quiltshop Leur een straatje doorlopen en dan bij het haventje links om de hoek), donderdagavond knipte ik hier een simpel jurkje met aangeknipt mouwen uit, en de volgende ochtend ging ik ermee aan de slag, met hulp van Jon
IMG_5630
En nog geen uur later kon ik hem al passen voordat ik de halsbies er op zette en hem ging afzomen. De schoenen zijn echt een statement, lekker stoer wijfie šŸ’ŖšŸ¼

IMG_5632
Uurtje later was hij klaar en hij zit heerlijk.

IMG_5644
Zaterdagochtend naaide ik nog zo’n jurkje maar dan van een dikkere tricot paneelstof vorig jaar met de open dag gekocht bij Quiltshop Leur, De zoom heb ik met Pellon wonder-web opstrijkbaar vlieselineband vastgeperst, volgens de verpakking blijft de zoom vastzitten na het wassen, maar in reviews las ik dat het snel loslaat en vooral bij gebruik van wasverzachter. Laten we dat laatste nou al jaren niet meer gebruiken, ideaal. Met mijn sneakers aan op de foto.

IMG_5709

We gaan even terug naar donderdagochtend, want toen bakte ik een Seed Cake met karwijzaad naar een Schots recept, ik had Marion deze op haar YouTube kanaal zien bakken en ze was er zo enthousiast over dat ik het ook wilde maken. Het hele huis rook zo lekker tijdens het bakken, het rauwe beslag was al zalig, een kloddertje viel op de grond toen ik het beslag in de cakevorm schepte, en Jon likte het met smaak op. Daarom is hij er altijd als de kippen bij als hij me in de keuken hoort rommelen, je weet maar nooit wat er op de grond valt.
6796E553-8E33-4D04-8BD0-6B6E2F35AE00
Een kwart bleef thuis en de rest nam ik mee naar Ellie, even thee drinken, smikkelen van de zalige cake, en bijpraten; op tijd weer weg om de visboer niet mis te lopen en toen door de stromende regen naar de auto lopen uiteraard zonder jas aan. De regen was zeer welkom, dus hoorde je me niet klagen.
Suzanne kwam weer bij ons eten, en ik had een grote pan zalige fish chowder gemaakt, ga voor het recept naar dit blogje en scrol door naar beneden. Ooh de torpedo broodjes waar het blogje mee begint zijn ook zo lekker, misschien maak ik deze wel voor mijn verjaardag (16 juli). En die gemberkoekjes, zalig!

Vrijdagmiddag had ik het vers van de pers jurkje aan naar de bee bij Quiltshop Leur, we zaten lekker buiten en het was erg gezellig.
831f6d16-3e73-4daa-a160-eeba9e0fd638
Ik werkte aan het Trade Winds blokje en naaide heel veel Franse knoopjes op het zeepaardje, veel te veel zo zag ik later.
IMG_5636
Zover kwam ik vrijdag

IMG_5674

Zaterdagmiddag vierden we nogmaals Suzanne’s verjaardag onder het genot van zelf gebakken chocoladetaart met bier erdoor verwerkt, en voor junior een vrolijk versierde stuk slagroomtaart. Het was die dag heel warm en we zaten noodgedwongen binnen waar de ventilator voor wat verkoeling zorgde. Sophietje leek nergens last van te hebben en speelde vrolijk met de Lego, het huisje bleef gewoon tegen haar gezicht plakken tot haar grote pret.
38c12665-2012-4f34-8fac-3007b6d6111d
Dinsdag mocht ik weer op Sophietje passen, lekker buiten in de schaduw spelen,
IMG_5667
Om tegen het eind van de middag naar binnen te gaan, Bob de Bouwer is toch wel haar favoriet, om vervolgens op de bank kalme en moe tegen mij aan leunend nog even tv te kijken.

De vijg stond er woensdag triest bij in de volle grond, het leek wel herfst, en hij had de enige vrucht die hij droeg ook al laten vallen 😢 ik had gelukkig nog een grote pot waar een kerstboom in had gezeten, bedekte de bodem met vijver folie en prikte op een paar cm van de bodem gaten in de randen van de folie, en vulde de pot met goed natgemaakte potgrond. Vijg er in goed toestoppen met voedzame grond en nog meer water geven, ik hoorde hem zuchten van verlichting.
IMG_5671
De volgende dag stonden de blaadjes alweer mooi volgezogen. Ik bedenk me net dat ik ben vergeten de grond af te dekken met een mulchlaag tegen uitdroging, zal dit zo gaan doen.

Ondanks de regen die er was gevallen was het niveau in de vijver erg laag, de katten moesten moeite doen om de beestjes te zien
IMG_5645
Het is wel een paradijsje hier, nat, groen en koel, en ik hoorde hier gisteravond een egeltje scharrelen, genoeg plek om veilig pootje te badderen rond de borrelsteen.
IMG_5646
Alleen de geel bloeiende waterplantjes links onder in beeld groeien mij te ver de tuin in, dus daar zal ik wat aan doen eind van de week, als het niet meer 34°C is (vandaag 31°C). De trompetbloeier functioneert als een hele fijne parasol en ziet er nog mooi uit ook met de bloemen. Hij bloeit minder uitbundig dan vorig jaar vanwege de verjongingssnoeibeurt die ik hem in maart heb gegeven. Grote zware en oude takken moesten er uit om te voorkomen dat hij bij een storm zou scheuren. Enig nadeel van deze klimmer zijn de ondergrondse uitlopers die tot twee meter van de moederplant omhoog komen, het zijn er gelukkig niet veel, stuk of vier, maar toch  iets om steeds in de gaten te houden. Er groeide al een tak van ruim een meter door de heg tussen onze tuin en die van de achterburen  

IMG_5713

Dankzij de koele 16°C van vannacht was het vanmorgen nog goed te doen buiten in de schaduw, mede dankzij een lekkere bries en het koele niet te kort gemaaide gras. De katten renden achter Jon aan om samen te kunnen spelen met het door Jon gevangen muisje, hij vond er niks aan dat ze hem zo bleven volgen, zwaar irritant, maar het zag er grappig uit, zo alledrie als een treintje heen en weer door de tuin rennend. Ik deed snel de schuifpui dicht toen het treintje weer mijn kant op kwam, ik had geen zin in een levende muis in huis. Flauw hè.

Jon liet het beestje vlak naast me los bij de bloeiende oregano, en ze sprongen alledrie om de beurt midden in deze plant, tot schrik van de vele bijen die hier zaten te eten. Deze plant is tussen de bestrating opgekomen en doet het veel beter dat de moederplant die in de pot links er van staat. Kwestie van minder oververhitte wortels denk ik. Het muisje rende rond alle potten, plantjes en bleef muisstil zitten onder de potkachel.
IMG_5712
Ik heb toen ze na een paar minuten van jagen, vangen en weer op het grasveld loslaten het arme versufte beestje bij de staart opgepakt en naast de vijver bovenop de bladcomposthoop gezet (achter de houten stoel bij de trompetbloeier), en het muisje dook snel onder, de katten zoekend achter zich latend.

Gistermiddag borduurde ik verder aan het kleinste zeepaardje en haalde toen het teveel aan Franse knoopjes weg bij het middelste zeepaardje, veel beter zo.
IMG_5700
het volgende was de anemoon, met kettingsteek rond het oranje rondje en toen met de trellissteek het midden gedaan. Ik had -zie ik nu- wat moeten minderen naarmate er meer toeren gemaakt werden, zoals bij de ogen, zodat de cirkel van steken niet zo hoog staat. Nee, ik ga het niet uithalen, het is zoals het is, ik zal wel vanavond gaan kijken op haar Instagram account, want volgens het boek heeft ze daar heel veel video instructies staan van steken. Nu deze anemoon afmaken met een franje van draden rondom de groene vulkaan

IMG_5701
Even tussen mijn borduurgarens kijken of ik rood-roze heb in voldoende hoeveelheid omdat dit bij alle 8 anemonen gebruikt gaat worden. Hier een foto van hoe het er op de kaft van het boek er uit ziet. 
IMG_5714
We gaan gewoon door.

Jarige dochter en meer

Vandaag is Suzanne jarig, 29 lentes jong, en Evelien en ik gingen vanavond op bezoek, gezellig samen gegeten en bijgekletst (ze waren naar Trier en Cochem op vakantie geweest) en we hebben gesmikkeld van een door haar gebakken (gefrituurd) koekje uit het receptenboek van World of Warcraft (toch?) heel erg lekker! We hadden net zalige curries op die bezorgd werden door een Pakistaans restaurant toen we net bij Suus en Ferry aankwamen. Zaterdag viert ze haar verjaardag met zelf gebakken taarten, en dan zien we Sophietje ook weer. We hadden een loeizware gamersstoel meegenomen als cadeau dat als bouwpakket in een grote doos zat, en een half uur nadat we weer thuis waren kreeg ik deze foto

13fd37a0-94a7-4c29-8e44-217723032df9
Vanmorgen had ik weer een afspraak met de psycholoog, we hadden het over het mindfulness programma van VGZ welke ik op haar advies nu doe, en al pratend en huilend werd de vinger op zere plekken gelegd, en zo tegen het einde werden de gedachten richting positieve momenten gestuurd, want ook al is het verdriet nog zo rauw, er zijn toch al veel dingen waar ik blij van word. Niet alleen door wat ik zonder ruggespraak met mijn ventje toch heb kunnen regelen, maar ook dit klein meisje brengt een grote grijns op mijn gezicht. Zelf het badje vullen, wat een geweldige foto!

28a3d27b-55d7-4a64-a001-65f173f4c3df

Chaos in mijn handwerkdozen, ik moet het eens gaan sorteren, maar niet nu. Ik leegde vrijdag een blauwe bak, op de foto links boven, pakte wat ik nodig had (kocht iets meer bij de Quiltshop) en stopte de andere dozen weer terug in de grote tas waar ze uit kwamen.
IMG_5585
De zeepaardjes kregen een oogje met de spiral trellis stitch, tutorial staat hier
IMG_5601
Voor mij was het de eerste keer dat ik ze maakte, het is leuk om te doen maar omdat het een heel klein rondje is (1/4 inch), is het een vreselijk gepriegel. Deze rondjes komen over de hele quilt maar dan iets groter, 3/8 inch. Nog idioot klein vind ik šŸ™„
Er kwamen Franse knoopjes langs de rug van het kleinste zeepaardje (3,5ā€, net geen 9 cm) en met couching steek kreeg het eerste zeepaardjes gele streepjes, met weer Franse knoopjes hier tussen. Helemaal geweldig. Nog twee te gaan.
IMG_5603
Elke dag een klein beetje doen, althans, dat probeer ik, het lijkt voorzichtig aan beter te gaan met mijn pols, maar de brace moet voorlopig nog aanblijven.

Ook langzame vordering bij deze quilt, er zijn een paar zwarte en witte blokken bijgekomen
IMG_5604
Gistermiddag maaide ik het gras, het was rommelig lang geworden, net als het gras dat tussen de stenen groeide bij het tuinhuisje. Gelukkig kon ik hier in de schaduw werken, en liet het meeste onkruid zich er makkelijk uittrekken

IMG_5607
Dit deel was al gedaan ook al zou je het niet zeggen, ik heb pas op het eind alles opgeveegd

IMG_5606
Een uur later was ik klaar, veel beter zo

IMG_5610
Jon was de hele dag al niet zichzelf, er zat duidelijk wat dwars in zijn keel; we zagen hem veel slikken en af en toe kokhalzen, en toen ik hem om half vier slijm zag uitspugen na weer te hebben gekokhalsd belde ik de dierenkliniek. Ik kon gelijk komen, en daar zaten we weer

IMG_5612
Geen koorts, 7,4 kg schoon aan de haak en omdat ze niets kon zien in zijn keel besloot ze na overleg om hem onder narcose verder te onderzoeken. Ik moest hem daar achterlaten en werd een half uur later al gebeld. Alles was goed gegaan, ze hadden een hele lange grasspriet uit zijn keel gehaald die daar opgekruld zat en deels de neusholte in was gekropen en er nooit uit zichzelf uit was gekomen. Dit had Zopje ook een keer gehad, zo zielig. 
Ik mocht hem een uur later ophalen, en zo stond ik de rekening te betalen voor een hele dure grasspriet (iets meer dan €200,-), en met een shotje pijnstilling met ontstekingsremmer achter de kiezen kon hij zijn roes uitslapen in de garage, want hij was nog erg groggy. Vanmorgen begroette een zeer hongerige Jon me, en hij liep na het eten en begroeting van Sherlock en Fay met een verende pas naar buiten.

IMG_5618
Even later lag hij heerlijk te slapen in het kasteeltje

IMG_5615

Ik heb mijn naaitafel nu grotendeels leeg gemaakt, de al uit stof geknipte patroondelen voor een jurk wil ik zaterdag graag dragen, maar dan moet hij wel gemaakt worden. Misschien ga ik morgen aan de slag, als ik er even voor ga zitten is het een werkje van twee uur, gok ik.
En verder zie ik wel wat de rest van de week me gaat brengen, vrijdagmiddag ga ik weer naar de bee bij Quiltshop Leur, hopelijk is het in de schaduw onder de veranda goed te doen, want na twee koelere dagen komt er weer een hittegolf aan, verwachting is dat het zondag zelfs tot  34°C kan oplopen 🄵 

Nou ja zeg

Woensdag werd manlief overgeplaatst naar het ETZ voor een korte en relatief eenvoudige maar noodzakelijke operatie, in de hoop dat hiermee de grootste trigger voor de insulten weg wordt genomen. Hij stond op de spoedlijst met code C maar als er een code A of B werd binnengebracht dan kregen deze patiƫnten uiteraard voorrang, en aangezien het een neurologisch traumacentrum is, was hij pas donderdagavond laat aan de beurt. Vlak voor middernacht appte hij dat het achter de rug was. De operatie was goed en vlot verlopen, en de volgende dag (gisteren dus) stond de fysio alweer aan zijn bed en moest hij na wat tests en oefeningen gedaan te hebben een stukje lopen. Het revalideren kan weer beginnen, conditie is net als vertrouwen, het gaat te paard als je er een paar weken niet aan hebt kunnen werken, en het komt te voet.
IMG_3879
De autoritjes naar Tilburg zijn zelden file vrij, het parkeren bij het ETZ was afgelopen dagen een ramp, en de afdeling ligt ook nog eens helemaal achteraan in het ziekenhuis, ik loop heel wat af, kom vaak al op mijn wenkbrauwen aan, en dan is het wel fijn om even wat te eten en drinken voordat ik de rit naar huis begin.
668242FD-38AE-45E1-8A59-93ED98E31FB5
Ik sloeg donderdag dan ook een dag over om even bij te tanken, voor manlief werd goed gezorgd (ze zouden me bellen als hij naar de ok zou gaan), Evelien was aan het werk, en eindelijk kon ik naar de pedicure die ik eind juni had moeten afzeggen. Met veel meer ruimte in mijn schoenen en een pijnvrije grote teen (tunnelnagel waarop weer een beugeltje is gezet) schoof ik aan bij Ellie, die voor de lunch lekker dikke tosti’s maakte, en thee zette, heel veel thee. En uiteraard verzorgde Noedel de schootverwarming
IMG_3883
Na een tijdje breien stopte ik het weg, ik moest beginnen aan de hals afkanting en kon mijn hoofd hier niet goed bijhouden, dus borduurde ik wat meer bloemen op de bijenkorf,  nu nog de bijtjes erop vastzetten, deels dichtnaaien en vullen maar.
IMG_3884
Helemaal bijgetankt (letterlijk en figuurlijk) ging ik eind van de middag naar huis. Jon hielp met de stof op zijn plek te houden, dat spul pluist als een gek als het beweegt. Het moet een simpele mouwloze vest worden voor mij, een bodywarmer. Helaas had ik te weinig om er ook een kraag uit te kunnen halen, dus heb ik gisteren nog een stuk gehaald, ik heb genoeg over voor een dekentje of kussentje voor de katten om op tafel te leggen, want ze knippen vanaf 50 cm. 
IMG_3885
To be continued

Wauw 😮

Manlief staat hier de betekening van Het laatste oordeel te bewonderen die ik net had ingelijst en opgehangen in de hal
IMG_2775
Hij kreeg dit schitterend cadeau van Janne de Jong, een zeer getalenteerde en lieve vriendin van onze zoon en schoondochter. Haar werk is indrukwekkend, kijk maar eens op haar website. https://www.jannedejong.art/
Elke keer als ik er naar kijk, zie ik weer wat nieuws
IMG_2773
Op de website van Janna kan je veel meer details bekijken, plus het verhaal er achter.

Had ik al verteld dat ik met een doorkroop jurk bezig ben voor mezelf? Hele mooie print en soepele lekker aanvoelende stof, maar het rafelt als een malle als je er alleen al naar kijkt. Brrr. Ik wilde de vlieseline op het beleg van de voorpanden strijken, maar Jon had andere plannen met mijn strijkplankje, en ik had niet veel nodig om het werk te staken.
IMG_2748
Samen met Sherlock tussen de regenbuien door even naar het bloeiende zaaigoed gekeken, het blijkt gele mosterd te zijn. Valt een beetje tegen maar de beestjes zijn er blij mee en daar gaat het om  

IMG_2762
Sherlock vind het gras interessanter, hier wonen de kikkers onder
IMG_2764
De tere geraniumbloempjes, mooi met die donkere lijntjes. 
IMG_2761
En zie hier: de drie tulpjes zijn klaar, ik had er in mijn enthousiasme al vier basisbloemen op geappliqueerd, maar op het linker steeltje komt net als in het midden boven de rand van de vaas een open bloem.
IMG_2766
Dit bloempje ging er dus weer af. 
IMG_2687
Voor de resterende twee bloemen moet ik nu twaalf bloemblaadjes borduren. Eentje af, nog elf te gaan
IMG_2814
En ondertussen ben ik ook al begonnen met de volgende opdracht (Marions world, week 21), een bloemenkrans
IMG_2812
Je ziet dat ik een kleine borduurring heb gebruikt, met een beetje stoom pers ik de afdrukken er wel uit. Morgen kijk ik hoe het gaat met een grotere ring, het werkt soms onhandig als je in het midden moet zijn, vind ik. 

Fay in dromenland, heerlijk toch.
IMG_2811
We waren gisteren op verjaarsvisite, Tim was vrijdag jarig (32) en bijna de hele familie kwam op bezoek; de ouders en grootouders van Yvonne waren er, en Sophie keek haar ogen uit met al die opa’s en omi’s. Er werd lekker geknuffeld met onze kleine meid, ze smulde van de door haar papa gebakken monchou taart en oreo taart, net als de rest van het gezelschap.  
Bij de Hema zag ik een xylofoon met Sophie’s naam er op šŸ˜‰ en het was een schot in de roos
IMG_2787
We genieten nog lekker na.

Rare week

We hebben een drukke twee weken achter de rug, die je niet te vaak moet hebben wil je zonder kleerscheuren het eind van het jaar halen. Het begon na weer een spannende periode tussen de scans en de uitslagen, maar er waren geen uitzaaiingen te zien en de grote tumor was 100% zeker hartstikke dood šŸ˜… en de uitslag van de CT scan van de longen was ook goed, alles in orde 🄳

Na de uitslag gingen we naar fitness, en bij thuiskomst besloten we bij de vraag ā€œWat eten we vanavond?ā€ uit eten te gaan bij de Sinjoor. Manlief kon nog een flinke dut doen en hup, het goede nieuws werd lekker gevierd.

Weer een slechte nacht, deze keer niet van de zorgen maar vanwege hoestprikkels bij ons beide, bah. Vroeg uit de veren want de schilder zou komen, maar helaas ging het regenen, dus was hij ook zo weer weg.
Ik besloot de ventilatieroosters in de keuken schoon te maken, nu dat ik weet dat ze er echt af moeten kunnen, aldus de timmerman. Van onderen haken ze in een richeltje, en van boven klemmen ze vast tegen een randje, ik kreeg ze met moeite los nadat ik tegen de bovenrand een beetje afwassop had gespoten.
IMG_2228
Man o man, zo ziet 28 jaar aan stof er uit. Deze roosters staan bijna altijd het hele jaar open, in weer en wind. Mijn puf was op, dus de roosters van de andere kamers komen later wel.
IMG_2229
We zijn bij donderdagochtend 8 uur aanbeland, de auto moet weg voor een APK, ik rijd terug naar huis met Evelien, om drie uur later dezelfde rit weer te maken, geen bijzonderheden aan de auto, hĆØ, fijn hoor. We gaan ā€˜s middags even langs de Stoffenkoning in Rucphen, zomerstoffen kopen om shirts te maken, want in de tricot du Punto shirts krijgen we het wel erg warm bij inspanning. Goed geslaagd belanden de lappen in de wasmachine om alvast voor te krimpen, vrijdag gaan we knippen, Evelien als eerste
IMG_2250
En daarna is mijn stofje aan de beurt, ook heel zomers en soepel vallend. Jon pikt mijn strijkplank in, het is behelpen met het strijkhammetje
IMG_2256
Ik ben tot aan de zomen van de mouwen en panden gekomen, toen ik pas echt gevloerd werd door vervelende groene slijm producerende holtes (alleen in het hoofd) en hoestbuien waar je u tegen zegt, net als manlief en Evelien. Ik moest logischerwijs maar wel stevig balend maandag de afspraak met de implantoloog voor donderdag afzeggen (zodat iemand anders in mijn plaats kan gaan, ik wist maandag nog niet hoe het donderdag zou gaan met me, dus toch maar bijtijds afgezegd) en  nu loop ik dus nog langer met een gat in mijn mond, alleen zichtbaar als ik breeduit lach. Het is niet voor niets dat ik met mijn lippen op elkaar grijnsde toen ik vrijdag op de bee mijn stitch journal liet zien Ć©n paparazzi op me af zag komen.

7eeef88e-926f-42d7-9a00-1048e052bcc6
Gelukkig was ik dinsdag al dusdanig opgeknapt dat ik zonder hoestbuien of gesnotter (lang leve de neusspray) naar de kapper kon, al schrok de kapster van mijn stem toen ik haar groette, rauw en heel donker. Zwoel als dat je ding is.

Bijna woensdag, dus ging ik dinsdag aan de slag met de twee randjes van week 14 voordat Marion de randjes voor week 15 voor ging doen in haar woensdagse video hier op YouTube. En zo te horen was Marion ook flink verkouden en wat schor, het heerst. Ik heb een randje afgekregen, geborduurd met zijde lint, ik had jƔren geleden in Barcelona een handjevol Mokuba embroidery ribbons gekocht, het is azlon, een kunstmatige zijde.

IMG_2311
Leuk om te doen, ik heb het wel in de borduurring gedaan, dat vind ik fijner werken. Mooie gele kraaltjes in het midden maken de bloempjes af. Nou, bijna af.
IMG_2312
Daarna heb ik met Derwent Inktense groen rond de kraaltjes aangebracht en lila op de puntjes, heel subtiel en met een niet te natte kwast, want het trekt heel snel in de vezels van het lint. Tadaaa.
IMG_2318
Ik zal vanavond proberen het volgende randje te maken, en dan stoppen als Jon vindt dat het mooi is geweest, en weer vroeg naar bed, want het gehoest is nog niet voorbij.
IMG_2315
Fay is gek op de schommelbank, foto van woensdagmiddag toen het droog was, meer hierover in het volgende blogje
IMG_2230