Bugs en bijen

Sinds gisteravond kan ik weer een veer van mijn lippen blazen, wat was dat een vervelende virus zeg; hondsmoe, futloos, hoofdpijn, holte ontsteking en dan ook nog druk op mijn ene oor waardoor het met momenten en soms ook aanhoudend hard kraakte alsof er een torretje in mijn gehoorgang tegen het trommelvlies zat te graven. Ik moest zondag de verjaardag van Tim dan ook aan me voorbij laten gaan, vreselijk 😱

Over insecten gesproken, kunstenares Janne de Jong uit Beek en Donk is weer met een nieuw prentenboek voor kinderen bezig, over Polly de bij, en heeft jullie hulp nodig. Ze is al iets over de helft met haar crowdfunding
Helpen jullie mee? Dit is de link https://www.voordekunst.nl/projecten/21642-help-polly-de-wereld-inIMG_4591

Ik steun graag jonge kunstenaars, en ik moest aan mijn ventje denken toen ik doneerde; hij had dit zeker toegejuicht. Janne’s vorige prentenboek “Ver weg van hier” mochten Perry en ik twee jaar geleden bewonderen,
IMG_4049
hij was een groot bewonderaar van Janne’s werk, en kreeg deze imposante betekening (pentekening met een betekenis) “Het laatste oordeel” van haar. 

IMG_2775
Dit was twee jaar geleden.

Visje, jurkje en rapen maar

Het visje van de Trade Winds quilt vorderde langzaamaan, Jon zag er op toe dat ik niet afgeleid werd
IMG_9027
Het weer was niet bepaald uitnodigend om buiten wat te doen, met 12°C koud, guur, en heel nat, maar het was in ieder geval goed voor het pas (3 Mei) geverticuteerde, ingezaaide en bemeste gras.
Ik verplaatste het te hoog geplaatste oogje, zette nog meer siersteken op en rond de vis, waarbij ik -wederom- niet goed oplette (Jon was toen buiten met Fay), en niet alleen de uiteinde maar de gehele staart voorzag van de Rosetta chain stitch (klik hier voor een video uitleg)
IMG_9092
De groene kettingsteek rond de groene rondjes doen het heel goed 👍
Zoals op de foto hieronder had het er uit moeten zien, maar ik laat het zitten, dit is mijn versie en het stoort me niet, au contraire
IMG_9086
Fay kwam even buurten toen ik bezig was met het jurkje,
IMG_9035

“Doe jij maar, want dat is meer een meisjes ding”, had Jon gemompeld toen Fay vertelde wat er gaande was.
IMG_9034
Omdat het jurkje met Moederdag niet over Sophie’s hoofd ging moest ik de hals wijder maken, maar niet door de split op de rug dieper te maken, want dan werd deze te diep. Dus knipte ik de hele halslijn ietsje wijder en zette elastiek in de daarna gemaakte zoom. Ook legde ik de zoom in de rok wat uit, want Yvonne vermoedde dat het jurkje te kort was, dat scheelde ook twee cm.

Ik mocht de 16e op Sam passen terwijl Sophie met haar mama en papa naar het Woezel en Pip park gingen, vlak bij Bergen op Zoom. Ze dropten Sam af, ik nam snel de maten op bij Sophie, en toen kleine Sam voor zijn middagdutje naar bed ging, dook ik de naaikamer in om het jurkje op te meten. Het uitleggen van de zoom had niet veel uitgehaald, en toen ik goed naar het patroon keek zag ik dat dit jurkje boven de knietjes viel, wat ik op zich wel een leuke lengte vind voor kleintjes, maar hij mocht dus iets langer. Gelukkig sliep Sam door het geluid van de naaimachine heen, en een uurtje later was het jurkje klaar inclusief een rol zoompje onderaan dankzij het speciale rolzoomvoetje, zo schattig đŸ„°

IMG_9056
Een uur later liet Sam pas van zich horen en lag hij na het flesje lekker te brabbelen in het wippertje.
IMG_9053
Eind van de middag kwamen ze moe (de ouders) en vol verhalen (Sophie) weer terug van een geweldige dag, ze hadden genoten, en gingen zoals verwacht niet lang na het avondeten (pasta pesto met kip) weer huiswaarts.

De volgende dag besloot ik tussen de stortbuien door onze oprit schoon te maken, en Jon keek toe of ik het goed deed.

IMG_9084
 Maandag veegde ik -wederom tussen de buien door- de voegen in met brekers zand, de zak had ik nog liggen van vorig jaar

IMG_9087

We gaan terug in de tijd, een beetje dan toch.
14 Mei had Evelien me geattendeerd op een ontplofte afvalzak tegenover de voormalige tabaksshop, dus toen het halverwege de middag was opgehouden met hard regen reed ik er snel naartoe om het op te ruimen zodat het er niet een heel weekend zou blijven liggen als niemand hier een melding van had gedaan.
Het lag weer overal, de vogels en de wind hadden hun best gedaan, en door de regen was alles zwaar, vooral het karton woog goed door.

IMG_9030
Tien minuten later was het al klaar

IMG_9031
en omdat mijn zak nog niet vol was, ben ik door de wijk langs de hoofdweg gaan lopen, helaas begon het te plenzen toen ik halverwege was, maar dankzij mijn hoed bleef mijn hoofd droog. Ik liet de volle en zware zak achter op een plek waar het wat uit de wind stond
a8ef4c12-9a2c-4963-ab2e-07a86efa3839
Ik liep 1,8 km, dit was mijn route voor die dag:
IMG_9033
De volgende dag wilde ik voor het weekend begon nog even de twee parkeerterreinen checken waar ik eerder die week was geweest. Bij het parkeerterrein van de kinderopvang en de sportschool spotte ik een werkbusje van plantsoen onderhoud , een man pakte een bladblazer en ik dacht dat ze nog een klusje gingen afmaken.
Ik was net klaar met het parkeerterrein en liep nog een klein rondje buitenom in de buurt waar ook vaak zooi van de “sporters” ligt, en toen ik een half uur later terugkwam was het busje verdwenen,  maar je kon aan de rommel zie waar het busje had gestaan Ă©n dat ze wel van opruimen hielden, van hun busje welteverstaan; peuken, voedselverpakkingen en een ongeveer 30 cm hoge en brede zwarte klos waar draad om had gezeten, hup zomaar uit de wagen half in het plantsoen en half op de stoep gemikt, behoorlijk aso. Helaas heb ik geen foto van het busje en ook niet van de klos.
Andere bizarre vondsten, een kapotte paraplu en een gloednieuwe lege pedaalemmer:
IMG_9038
Drie onaangebroken pakjes zwarte ballonnen; waarom gebruiken die gasten geen roze ballonnen, die zijn beter te zien om op te rapen. Maar het staat natuurlijk niet zo stoer hĂš.

IMG_9037
En toen ik deze gascilinder zag had ik een WTF moment, zo groot, en zwaar! Ik legde het onder de zak in het karretje, vanwege ontploffingsgevaar mag dit niet bij het restafval. 
IMG_9043

Ik stopte de half volle zak en de cilinder in mijn auto (ik heb hiervoor speciaal zeil in de kofferbak van de Jeep gelegd) met de rest van mijn tools, en reed naar het andere parkeerterrein bij Visdonk om verder te gaan rapen, waar het weer de moeite waard was, je ziet hier een beetje, maar het lag weer overal langs de randen. 

Ik was net aan de voorkant naast de vrachtwagen aan het rapen toen er opeens op het raam werd geklopt en ik schrok me een hoedje en gaf een gil. De man lachte, hij zei dat hij me niet wilde laten schrikken door zijn wagen te starten, vandaar dat hij eerst op het raam klopte, denkend dat ik hier niet van zou schrikken. Ja dus. 
IMG_9040

Een paar meter links van  deze vrachtwagen stond een oude camper, en een jonge vrouw (eind dertig schat ik) zat met de deur open aan de thee te werken achter haar laptop. Ik vroeg of ze hier bleef overnachten, en waarschuwde haar voor de nachtelijke activiteiten die zich in dit deel van het terrein afspeelden. Ze bedankte me en zei dat ze wel een andere locatie zou uitzoeken voor de nacht, en deed even later de deur dicht, het begon te regen, alweer. 
Bij de ingang van het bos hing ik een afvalzak op, ik knoopte hem stevig vast aan een paal en legde de klos die uit de werkersbus was “gevallen” er in zodat de zak niet alle kanten op zou wapperen.

IMG_9047

Mijn zak was ondertussen goed gevuld, maar ik wilde hem niet bij de enige afvalbak van het terrein zetten, omdat deze vlak naast het restaurant staat. Het was al bijna zes uur en de gemeente zou de zak pas na het weekend ophalen. Ik ging door de miezerregen al rapend op zoek naar een andere afvalbak, en vond deze een paar honderd meter verderop in de wijk waar wij vroeger hebben gewoond, en ik plaatste de cilinder een beetje uit het zicht naast de zak.

IMG_9044
Een paar dagen later reed ik hier weer even deze kant op om te kijken of de zak er nog hing, en ja hoor, hij hing er nog, was nog heel en er was gebruik van gemaakt; hij was voor ongeveer een vijfde gevuld met tissues, poepzakjes, en eet-en drink afval. Ik was met een kwartier ook klaar met afval rapen, het was een rustige weekend geweest. 

Ik zag op de terugweg in de wijk Langdonk uiteraard weer zooi wat ik niet kon laten liggen, het begon halverwege weer te regenen dus maakte ik er mede door een andere reden een korter rondje van met dit als resultaat:
b63fb4f1-dcf5-45c8-9814-db2e509547e1
Ik heb mezelf beloofd hier niet meer te gaan rapen, want de meeste afval lag op de brede groenstroken tussen de weg en het trottoir en deze waren compleet bezaaid met hondendrollen. Niet normaal! Ik had mijn oude schoenen aan en heb heel goed uitgekeken (het leek wel op Twister maar dan alleen met de voeten)  en niks geraakt, maar ik heb uiteindelijk een deel gelaten voor wat het was vanwege deze viezigheid. Ik heb zo mijn grenzen  

Sinds donderdagmiddag heb ik helemaal niks meer gedaan, overvallen door een virusje of zo, in ieder geval een holte ontsteking gezien de kaak- en hoofdpijn en duizeligheid tijdens het bukken, en de kleur van mijn snot. Maar ik ben ook heel snel moe. Als ik zit denk ik wel even naar buiten te kunnen om die ene plant in een grotere pot te zetten,  maar eenmaal klaar met die plant ben ik blij dat ik weer zit.  Natuurlijk helpt de hitte van vandaag ook niet echt mee, van 14°C van begin van de week naar nu 30°C. Gelukkig is het morgen en overmorgen wat koeler, zei Evelien, twee graden koeler. Pffff.

Ik moet zeggen dat het in mijn hoofd al ietsje beter voelt tov een paar uur geleden, en de frisse witlofsalade die Evelien klaar had gemaakt smaakte me samen met de lekker gekruide drumsticks heel goed. 

Een fijn Pinksteren allemaal. 

Ben ik weer

Litterpicking:
5 Mei, 1,8 km gelopen.

c11226ca-b550-4079-96ec-2abfd2cb77db
Waarbij ik tijdens deze route heel veel van dit soort “zakjes” zag liggen. Het nare is dat dit vlak bij een dagopvang was waar kleintjes rondlopen op weg naar de auto. Ook heb ik vlakbij op de rand van de stoep tegen de bosjes aan een injectienaald gevonden, ik heb hem in de bus gestopt die ik van de apotheek heb gekregen.

IMG_8949

IMG_8953

7 Mei liep ik ‘s avonds een 3,3 km lang rondje door onze wijk (de donkergroene lijn)
IMG_8968
en kreeg een kopje koffie aangeboden van de beheerder van het wijkhuis als waardering voor het werk dat ik deed. Lief.

IMG_8967

Daar Sam het steeds minder leuk vind om constant in de handen te zijn en ik de box vorig jaar had weggedaan, ging ik op Marktplaats op zoek en vond ik er een op nog geen kwartiertje rijden en pikte deze op 8 Mei op; de heer des huizes liet me nog meer spulletjes zien die weg moesten, zoals een wippertje, box speelgoed, stoeltje en kleren, maar hij wist niet hoeveel dit moest kosten. Ik mocht de volgende ochtend wel even langs komen als ik geĂŻnteresseerd was, en dat was ik. Van de box had ik alles al gewassen en wat niet in de wasmachine mocht heb ik goed schoongemaakt, de spullen roken allemaal naar zo’n geurstekkertje, een heel intens en chemisch luchtje, en nu rook het weer fris. 
Jon kon het wel waarderen, hij kon haast niet wachten er in te springen toen ik nog bezig was met opdekken. De boxkleed die ik erbij kreeg was een dikke met teddystof, zo onpraktisch vind ik.
De mobiel had ik nog van ‘22.

13BD3672-DA71-4262-9EF7-898C2D029316
Kijk eens wat een lief stel, Jon accepteert tolereert Fay
IMG_9018
In de val voor de Aziatische hoornaar koningin (geelpoothoornaar) ontdekte ik die avond de eerste koningin, en na een uurtje met pot en al in de diepvries stopte ik hare majesteit in een zakje dat terug in de diepvries ging zodat ik de pot weer kon ophangen. Ik heb sindsdien niks meer gevangen, terwijl er in de groep waar ik in zit (Roosendaal en omliggende dorpen) al 2706 geelpoothoornaars zijn gevangen. In de wijk waar ik woon worden er opvallend minder gespot en dus amper wat gevangen.

IMG_8997

De volgende middag kwamen de kinderen vanwege Moederdag,
ik werd verwend met bloemen, een taart, een hanging baskets, een Suzanne-met-de-mooie-ogen en een loep. Sinds ik deze zag bij een BinnensteBuiten aflevering waar de boswachter en een korstmoskenner deze gebruikten was ik enthousiast, en Evelien had dit opgepakt. Even testen op een linnen theedoek
IMG_9015
En het gaas van de wasdrogerfilter
IMG_9016
Ik heb ontdekt dat het ook handig is om de kamerplanten te controleren op luis en zulks.

ik had een jurkje voor Sophie gemaakt maar hij ging helaas niet over haar hoofd, oeps. Deze verdween weer naar de naaikamer. Wordt vervolgd.
IMG_8970

Sophie zag de spinners liggen die ik bij de box had meegekregen, en toen ze merkte dat het met de zuignap op haar voorhoofd bleef zitten, veranderde ze in een vliegtuig, met de armen wijd houdend door de kamer rennen met de draaiende spinner. Het was hilarisch voor alle partijen đŸ€ŁđŸ€Ł
a43ecc6d-5fc8-418f-94b8-2ec7830ed6b7
Sam genoot ook van alle aandacht (ik zit op een tuinstoel in afwachting op de monteur die de afgebroken poot komt omruilen voor een nieuwe).

ddc2acb5-ce2b-4bde-984d-9d0feb517f71
Luier verschonen? Kom maar op 😊

2daa6941-1f10-4ce9-b099-debaeba64600

We lieten eten komen van de Chinees, en nadat de buiken gevuld waren ging iedereen weer naar huis. Moe maar voldaan đŸ€—

De volgende dag zette ik de SMDMO met de oranje en gele bloempjes in een grote pot naast de magnolia grandiflora, met een beetje geluk groeit deze weer in de boom en over de struiken door de tuin er achter
IMG_9004
De hanging basket ontdeed ik van het ophanggedeelte en zette ik op een hoge roestige pot vlak voor de pruim, de paarse, gele en witte bloempjes kunnen hier lekker shinen. De klimroos Golden Shower bloeit aan een stuk door, ik knip steeds de uitgebloeide bloemen er uit.

IMG_9003

Toen ik vrijdag de box ging halen reed ik langs een rotonde waar de Jumbo eerst stond, en het leek of er een afvalzak was ontploft, zoveel rommel langs de weg, op de plantsoenen en parkeerplaats, dus ging ik ‘s middags terug om afval te rapen. Het lijkt niet veel, tot je er loopt, door de grasmaaier versnipperde papier, plastic en overal peuken
IMG_8983
En aan de randen van de parking lag het groter spul zoals blikjes en flesjes en allerlei fastfoodzooi, om maar te zwijgen over de toestand bij de containers; dit is nadat ik er had opgeruimd en de open gepikte zak in een grote Action tas had gestopt en afgedekt had met een mandje. Sorry voor dat rieten mandje, het zag er leuk uit en was nog helemaal gaaf, maar ik neem niks mee naar huis, je weet nooit of er een rat al plassend overheen heeft gelopen. Op de foto zie je een roek op zoek naar die zak.

e782a610-87df-4178-9ec5-ddc2eb49f204
En er lag een kerstboom, uiteraard, in mei is het echt wel tijd om deze het huis uit te doen, samen met de rommelmarktspullen en de kastjes gevuld met klein ijzerwaren en knutselspullen.

ec8f9baf-9424-434a-a957-53e8e6bf9fcd
Ik liep al rapend langs de weg en over de groenstroken van de rotonde af richting het benzinestation waar ik mijn auto had geparkeerd, en liet vlakbij de zware zak achter bij de afvalbak. In de groene tas zat slechts een handvol statiegeldblikjes, helaas waren in deze buurt de meest geplet door auto’s.

IMG_8988

Dit was mijn looproute, 1,1 km, en vanwege het tempo was ik hier iets meer dan een uur mee bezig. 
IMG_8991
Ik kom zo wel aan mijn stappen 😊
Mijn volgend blogje zal niet lang op zich laten wachten, ik heb het jurkje aangepast, een visje geborduurd en koekjes gebakken. Tot de volgende đŸ€—

Genoeg te doen/gedaan

Afgelopen week was een week vol nuttige en leuke bezigheden. Ik bakte een drie ingrediĂ«nten cake (gedroogde vruchten, Bayleys en bloem) en lekker dat die was! Ik heb het recept van deze dame op YouTube , alleen al voor haar mooi accent zou je het filmpje van net geen 6 minuten bekijken. Zij gebruikt geen Bayleys maar volle chocolademelk, en ik heb de helft van het recept gebruikt, genoeg voor een cakeblik. Ik vond het beslag een beetje te stevig (het moet stevig zijn maar dit was te erg) en mengde er eerst nog een kopje Bayley’s door en toen het er nog niet uitzag zoals in het filmpje ging er nog een scheut gewone melk door. En na een dag rusten (van de cake) proefden we het en het was zalig 👌
IMG_8884
Ellie kwam op de geur af langs, bracht Anzac koekjes mee en vertrok met hetzelfde bakje maar nu gevuld met cake.
Jon hield me gezelschap toen ik de laatste losse onderdelen op het trade wind blokje ging vastnaaien
IMG_8885
en gaf aanwijzingen toen ik na een koffiepauze weer verder ging
IMG_8886
Vrijdagochtend besloot ik na het zien van zoveel zwerfafval langs de kant van de weg bij het kampje lekker te gaan rapen.
Onderste donkergroene horizontale streep is mijn route
IMG_8899
Het was bar en boos bij de parkeervakken waar ik ook weer statiegeldblikjes vantussen de struiken viste
IMG_8895
En ook in de berm langs de doorgaande weg lag weer het nodige. De gemeente had onderhoud gepleegd aan de lantaarnpalen en bij elke paal lagen stukken grijs spul, ik denk de oude verflaag want de palen zagen er nu fris geverfd uit, en ook hadden ze stukken elektradraad en wit kalkachtig spul laten liggen.
IMG_8896
Ik heb dit gemeld bij de BuitenBeter app. Ik liep tot voorbij de spoorwegovergang, en kon een uur later een goed gevulde zware zak achterlaten bij de afvalbak.

28f542bf-87e1-48e0-8f72-de699ea5fac3
En ‘smiddags gingen Ellie en ik naar de bee bij Quiltshop Leur, het was volle bak en ik vergat foto’s te maken van waar iedereen mee bezig was 🙄, alleen deze foto met de usual suspects
IMG_8900
Ik kwam zover

IMG_8910
En ga het oog van het paarse visje een beetje in het midden bij zijn kopje zetten, dat de groene stippen op zijn lijf niet symmetrisch zitten stoort me daarentegen veel minder.

Ik trakteerde mezelf op twee panelen van ik gok 30x 110cm en 50x 110 cm, ze zijn zo mooi van kleur 😍
IMG_8902
Detail
IMG_8905
En deze voor kussens? Ik ben niet zo’n kussenmens, ze zitten meestal in de weg op een bank. Voor een tas is het ook leuk, maar ja, hoeveel tassen heeft een mens nodig.
IMG_8906
Detail
IMG_8909
Zaterdag heb ik eindelijk het onkruid vantussen de tegels gehaald
IMG_8912
met dit als enig echt goed en effectief gereedschap, 
IMG_8913
anderhalf uur later was het klaar, eerste dit deel
IMG_8914
En toen had ik nog een klein half uurtje werk aan het stukje achteraan. De droogmolen is nieuw, voor mij althans; ik kreeg hem van een dame van QiGong, een cliĂ«nt van haar wilde er vanaf en hoefde er niets voor te hebben. De mijne kan naar de kringloop, hij is nog wel te gebruiken maar die ik nu heb is makkelijk te openen, en de waslijnen worden bij het dichtklappen gelijk naar binnen getrokken.  

IMG_8916
Klaar, pfew!
Omdat de regen uitbleef maaide en verticuteerde ik nog “even” het gras

IMG_8917
Er kwam na twee uur heen en weer en dwars op de richting verticuteren, opharken en maaien om de restjes op te zuigen twee volle blauwe zakken mos vanaf, en wat een heerlijkheid toen ‘s avonds de regenbuien kwamen, het friste er zo van op. Ik had een douchebeurt nodig om op te frissen en had geen puf meer om iets anders te doen dan aan de thee hangend tv te kijken, ik was keikapot moe maar voldaan.

Donderdagochtend bezocht ik na de kapper mijn stoffendealer in Rucphen en kwam met drie mooie couponnetjes thuis, en zondag ging ik aan de slag met knippen (de stoffen had ik donderdag al gewassen), een jurk en twee shirts wilde ik maken. Jon zorgde ervoor de niks kon verschuiven, de stof op tafel is een hele dunne soepele viscose
IMG_8927

En stapte onder protest er vanaf toen ik niet verder kon, “ja ja, ik ga al”

IMG_8929
Om vervolgens mij de rug toe te keren

IMG_8930
Hij liep wel gelijk met me mee de naaikamer in
IMG_8931
De tricot jurk had ik die middag al af, simpel geval met coupenaden en aangeknipte mouwen, en met hier en daar een zilveren glitter accent.

IMG_8935
En de viscose shirt heb ik vanmiddag in elkaar gezet en gestreken, en hij zit heerlijk.
IMG_8945
Nu nog de andere tricot shirt naaien en dan moet ik in mijn kast kijken wat ik nog nodig heb aan zomerkleren misschien een paar luchtige palazzo broeken maken? Ik zie wel.

Vanmorgen moest ik naar de pedicure, en reed langs het parkeerplaatsje bij de kinderopvang tegenover BasicFit, waar ze woont, oh man wat een zooi, het leek wel of McDonalds en alle junkies en lachgasballongebruikers hier een feestje hadden gehouden. Dus toen de pedicure klaar was met mijn voeten ben ik hier gaan ruimen en kreeg van voorbijgangers bedankjes, want het was een doorn in ieders oog.
Dit was mijn route, ik ging vrijwel direct na aanvang langs BasicFit om een gevonden klantenpasje af te leveren
IMG_8942
In de bosjes vond ik eerst grote platen (achterkant van kast) die ik voor even aan de kant op de parkeerplaats had gezet, te onhandig en zwaar voor mijn karretje, en toen ik een stukje verderop gedemonteerde keukenkastjes in de bosjes zag liggen heb ik de platen er voor gelegd, zodat ze later makkelijk ontdekt en opgepikt konden worden door Saver. (Melding van gedaan)

a927ab41-c631-4aa0-a521-77f6f93337b1
In de goot langs de randen van de parking lag enorm veel zooi vermengd met blad, en hier vond ik mijn eerste injectie naald aan een spuit, gelukkig wel met het dopje op de naald. Hier lopen dus kinderen hĂš, vreselijk! Ik zag ook heel veel piepkleine papieren zakjes liggen, maatje sigarettenfilter, hierin heeft cocaĂŻne of heroĂŻne ingezeten, hoorde ik van Evelien.

En bij de afvalbak lag een joekel van een natgeregende kartonnen doos die ik met mijn voeten dubbel-dubbel-dubbel vouwde tot ik het in de zak kon stoppen. Het werd drukkend warm en ik vond het na een uurtje mooi genoeg geweest, het was niet perfect maar goed genoeg. Alle afval wat in het zicht was of binnen grijpbereik onder de struiken lag, zat in de blauwe zak, en in de witte zak zaten vijf statiegeldblikjes en een grote colafles.
5c9dc57b-7c80-4f8b-8423-ef0322fc9081
Bij thuiskomst hebben we lekker geluncht en ben ik achter de naaimachine gaan zitten om bloesje nummer twee te naaien. Evelien had boodschappen gedaan voor het avondeten en maakte het ook klaar, wat een verwennerij; pasta met gele courgetten, paprika’s, ui, knoflook, citroenzest, gerookte zalmsnippers en ricotta. Zalig 👌
Wat zal deze week ons gaan brengen?
De kippen wachten tot ze weer op tafel kunnen zitten.
IMG_8933
En ik ontdekte vandaag de eerste geopende roos van de ‘Golden Shower’ die ik vorig jaar kocht nadat ik het as van Perry had opgehaald, geel was zijn lievelingskleur
IMG_8934
Deze struik is mooi uitgelopen na de flinke voorjaarssnoei en bemesting, en staat vol met bloemknoppen.
We gaan dapper verder.

Geboortedag

Vandaag zou mijn lief 67 jaar zijn geworden, longkanker met uitzaaiingen naar de hersenen maakten dat hij nu niet aan het zelfgemaakte schuimgebak met mandarijntjes-slagroom zit, maar in een urn in de kast staat.

PHOTO-2020-07-19-18-24-54 4
Wij hebben gelukkig mooie herinneringen aan hem, aan ons leven samen, dat verzacht het gemis en het verdriet. Morgen is het een jaar en drie maanden geleden dat hij kwam te overlijden.
IMG_4362
Misschien dat we zijn geboortedag volgend jaar als gezin samen vieren, voor nu verkies ik rust en stilte.