Jullie kennen vast wel dit programma van Radar, waarbij bedrijven een koude (of warme) douche kunnen krijgen, n.a.v. hun service richting een klant. Ik houd deze link even bij me, want wie weet heb ik hem nodig, beetje afhankelijk van hoe de zaak van het niet afgeleverde mobieltje zich gaat ontwikkelen.
Voor mijn verjaardag (16 juli) had ik een mobieltje cadeau gekregen, welke ik wel zelf moest uitzoeken, maar dat was snel gedaan bij de Vodavone winkel. Ik hoefde niks te betalen of zo, ik zou gewoon thuis een telefoontje krijgen van de koerier zodra het mobieltje bij hem binnen was, en dan zou door hem aan de deur alles verder afgehandeld worden. Helemaal blij stapte ik de winkel uit, ik had er zin in, en de dag later krijg ik al een bevestigings e-mail van XL Voordeel B.V. (waar Vodavone blijkbaar zaken mee doet) , dat de bestelling afgehandeld wordt en ik zsm een telefoontje kan verwachten van de koerier.
Nou stonden we op punt om met vakantie te gaan, dus ik bel een paar dagen later de klantenservice van XL Voordeel, hoe ver het er mee staat. Ze hadden het er maar druk mee; de iPhones waren lange tijd op geweest, maar toevallig waren ze de dag dat ik belde net allemaal binnen gekomen, en konden ze de bestellingen van afgelopen weken eindelijk afhandelen. Het zou ik mijn geval wel 14 dagen kunnen duren, want ik stond onder aan de wachtlijst, nou ja zeg.
De vakantie zit er op wat Engeland betreft, en ik wijk geen moment van de telefoon, want stel je voor dat de koerier belt. Na 2 dagen bel ik weer met de XL klantenservice. Nou, ik heb geluk, het toestel ligt sinds vandaag bij de koerier, ik kan elk moment een telefoontje verwachten. Joepie. Vrijdag hoor ik niks en natuurlijk ook zaterdag en zondag niet, en maandag breekt aan. Om half 2 uur 's middags kan ik de onzekerheid niet meer aan -overdrijven is ook een kunst- en ik klim weer in de telefoon.
Nou, mevrouw, uw mobieltje kan niet afgeleverd worden, omdat het nummer niet is vrijgegeven door Vodavone (??) en wegens privacyredenen mogen ze mij niet vertellen waarom niet. Ik moet hiervoor zelf contact opnemen met de Vodavone winkel waar ik het heb gekocht.
Ik hang op en zit zodanig te briesen achter mijn bureau, dat er van links en rechts hoofden uit kamers worden gestoken met de vraag wat er scheelt. Ik bel met de winkel, maar weet van te voren al dat dit niks gaat opleveren; toen ik om 12 uur met Evelien de stad in was -ze had een nieuw mobieltje nodig en het abonnement moest van mijn naam op haar naam overgezet worden, dus ik moest wel mee- zagen we hoe het Vodavone mokkeltje constant het gerinkel van de bellers wegdrukte. Wel netjes dat ze ons als klant eerst hielp, maar zo zijn ze als bedrijf onbereikbaar.
Dus ik de stad weer in, een half uur wachten en toen kon ik mijn verhaal doen. Ik had mezelf beloofd om rustig te blijven, emoties maken het er meestal niet makkelijker op om een boodschap over te brengen, en meestal is het niet degene achter de toonbank die iets mispeuterd heeft. De Vodavone-knul keek eerst in hun bestand, waar niks te zien was wat een aflevering in de weg zou staan, en belde toen met XL Voordeel, en ik zag gaande weg zijn broek afzakken. Iemand bij XL had mijn bestelling gewoon geannuleerd, zonder reden, en ik kreeg de medewerker van XL aan de lijn.
Beginnend met excuses aanbieden deed hij zijn verhaal dat de bestelling gewoon weer van voor af aan afgehandeld zou worden, en zodra het mobieltje bij de koerier lag, zou ik wel een telefoontje krijgen. Zijn oren zullen nog lang nasuizen, want ik brulde haast door de telefoon: "WAAAAT??? Hoezo, 'zodra het bij de koerier ligt'. Het lag er donderdag al!!" Maar helaas, dit hoort dus bij het annuleren, dat de koerier het terug stuurt. Ik kreeg nog een keer 'sorry' te horen, hij ging zijn best doen dat ik voor vrijdag bericht van de koerier zou ontvangen, en met een vriendelijke "goedendag" hing hij op.
Ik heb net een boze e-mail naar het bedrijf 'XL Voordeel' gestuurd (wiens 'voordeel'?), maar of het gaat helpen? Of zou ik een bosje bloemen krijgen als excuus? Op z'n minst!
Tuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld om je druk om te maken, been there, done that. Evelien laat me heel blij de mogelijkheden van haar mobieltje Samsung Galaxy zien, bijna identiek aan de iPhone. Zou ik dan toch…. nâââah.
Zo, weer helemaal bijgelezen, nog + 200 blogjes te gaan!
’t Was een druk gevulde vakantie! Leuke PW-winkeltjes bezocht en schitterende buit (ook dat weggevertje is njammie)
Wordt vervolgd. Hoe bedoel je in de maling nemen? En jij hebt het nazien en mag weer wachten. En sorry, die bos bloemen zul je zelf moeten kopen.
groetjes Elly
Oh soms!!!!! Je zou ze.
Je zou ze zeker wat doen. Door de telefoon heen trekken en flink heen en weer schudden. Ondertussen brul jij hem de oren van het hoofd, en duw je hem terug zodat hij achter de telefoon allemaal sterretjes rond zijn hoofd ziet draaien (teveel tekenfilms gezien) ;). Irritant met hoofdletters dus. Duimen dat je hem deze week nog binnenkrijgt.
Mooie telefoon heeft je dochter.
Wat dit verhaal aan gaat: Van mij mag je schreeuwen, zo hard als je kan, want tegenwoordig weet men niet meer wat service is (roep ik al jaren…..)! Succes!!!
groetjes, Janny
Toch treurig, dat je je dure geld alleen mag uitgeven als ongeinteresseerd personeel daar toestemming voor geeft.
Hallo Shirley. Leuk dat je bij mij reageerde op het handwerk van mijn oma. Dus ben ik nu even bij jou op bezoek. Wat een verhaal zeg, echt wel iets voor een koude douche. Allemensen. Je kan het wel heel pakkend vertellen hoor!!
grrrr, wat een gedoe! ik hoop voor je dat het allemaal gauw goed komt! groetjes